Crocodile hunter

8 november 2022 - Maryborough, Australië

Vandaag was het plan om 1 showground over te slaan en via Hervey Bay naar Maryborough te rijden waar we de nacht door willen brengen.  Na een goed uur rijden zagen we langs de weg de borden van de Australian Zoo staan. Ik ging even Googlen en zag dat dat het park van Steve Irwin was, oftewel Crocodile Hunter. Ik denk dat iedereen van jullie weet wie dit is, en wel eens een documentaire van hem heeft gezien. Zijn vrouw en kinderen zijn nog steeds heel actief in het park waar ook een hospital aan verbonden is. Steve is zelfs bij het park begraven. We hebben hier nog naar gevraagd, maar dit is niet toegankelijk voor bezoekers.

We besluiten om daar heen te gaan, en om 12:03 lopen we het park in.

DSC_0269_2

Het hele park straalt Irwin uit. We vinden dit heel erg mooi. Om 13:00 uur gaan we naar de Wildlife Warriors show. Een show met free-flight birds, slithering snakes en een saltwater crocodile.

DSC_0304_1DSC_0307_1 DSC_0329_1DSC_0306

De vogelshow wordt verzorgd door Bindi Irwin, en de krokodilshow door Robert Irwin.  Robert praat op de zelfde wijze als zijn vader, zo herkenbaar. Deed ons best wel iets.

DSC_0351_1 DSC_0359_1

We hebben 4 uur rondgelopen, en toen was het echt tijd om te gaan, we moesten nog dik 100 km rijden. Dit was de eerste keer dat we met donker op de showground aankwamen. We hebben geen spijt dat we deze dierentuin zijn gaan bezoeken.

DSC_0398_1DSC_0454_1 DSC_0407_1DSC_0423_1 DSC_0426_1DSC_0430_1DSC_0440_1

DSC_0455_1

Het verschil tussen een kangoeroe en een wallibie is nu wel heel duidelijk, toch? We hebben ook erg gelachen om de kangoeroes. Ineens kwamen er wel 30-40 tegelijk aangesprongen, (zie het filmpje).  Er liep een verzorgster voorop met voer. hahaha

1. Baukje:
    8 november 2022
    wat is het super leuk om jullie zo te volgen op deze prachtige reis
  2. Martin en Susan:
    8 november 2022
    De 16e gaan we naar tante Aaf.
  3. Marjoke Meinema:
    8 november 2022
    Robert lijkt ook niet zo'n beetje op zijn vader.
  4. Martin en Susan:
    8 november 2022
    Hij klinkt ook hetzelfde, vertelt met dexelfde passie...en nog maar bijna 19 jaar (1 dec)
  5. Ted Bruijn:
    8 november 2022
    Wat een onverwacht leuke uitstap!
    Mooie foto's!
    Oh, die wallabies zijn die kleine donkere?
    De bioloog van dienst meent een zwarthalsooievaar te herkennen.
  6. Edwin:
    9 november 2022
    is maar een woord voor: FANTASTICH.
  7. Martin en Susan:
    10 november 2022
    Ja echt heh, helemaal te gek deze reis Edwin...