It's Martins day!

16 november 2022 - Cairns Northern Beaches, Australië

Vandaag is het Martin zijn dag.  Gisteren toen we uit eten gingen vroeg hij met een gekke bek aan de serveerster ( Een Belgische) of er hier ook krokodillen zijn. Ze gaf een tip om naar Hartley's crocodile advertures te gaan.  Hij vroeg mij wel of ik dat ook wilde, haha. Nou,  vanmorgen na het ontbijt die kant op. Tante ging bridgen.  Om half 11 mochten we eerst 20 minuten met de boot tussen de krokodillen varen. De "schipper" had vlees mee om de beesten te lokken. Heel erg gaaf.

Daarna snel doorlopen naar het krokodillen voeren. Een paar jonge meiden die de dieren uit leken te lokken om omhoog te komen en naar het vlees lieten happen, (zie filmpje). Best wel spannend, want ze kwamen erg dicht bij elkaar.

DSC_0618 DSC_0651 DSC_0675

Natuurlijk ontbraken er in het park ook geen koala's en kangoeroes. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Deze koala's waren nog erg klein. Er werd er nog een gewogen door een zeer vrolijke verzorgster. :-(

DSC_0687 DSC_0683DSC_0698DSC_0707

En vanavond gaat Martin lekker koken, ook omdat tante erg van gekookte aardappeltjes houdt. We hebben eigenlijk al een tijd geen "normale" aardappel gegeten. Dus vanavond gekookte aardappelen met sperziebonen en een stukje vlees. En..... chocolademouse toe!

We hebben de camper ingeleverd, maar we wachten nog op de papieren van de verhuur waar de officiële eindstand op staat.

Wij hebben al een vermoeden wie de winnaar is, maar zeggen nog even niets. Morgen denk ik een rustdag dus geen verslag. Geen zorgen dus we zijn in goede handen.

1. Marjoke Meinema:
    16 november 2022
    Krokodillen vlees? Eet smakelijk.
  2. Ted Bruijn:
    16 november 2022
    Mooie toevoeging aan jullie mooie reis!
    Wat een gave beesten eigenijk, die krokodillen. En heel leuke foto's van jullie met die kangoeroes!
    Logeren jullie bij tante? Lekker Hollandse pot om de overgang naar this kangoeroe te maken. 🥔🥔
    Oh ja, dat tripje, moet ik nog wat kilometers toevoegen aan mijn inzending...? 🤔
  3. Ted Bruijn:
    16 november 2022
    Ok, definitieve inzending: 3296km!!
  4. George:
    Ik denk 3297 km..😏🤪
  5. Thamara:
    17 november 2022
    Brrr… krokodillen! 🐊
    Wel gaaf om het te zien, achter een hek! 😅