Wandelen, varen, wandelen, varen :-)

7 februari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Even iemand anders aan het toetsenbord, deze keer zal ik (Martin) proberen op papier...uhhh scherm te schrijven wat we vandaag gedaan hebben. De dag begon met een heerlijk ontbijt aan een grote tafel (met mooi uitzicht op de bergen) samen met 4 Amerikaanse mensen. Het was de eerste keer dat de koffie hier wel goed te drinken was. Wat ons ook opgevallen is, is dat de taal van de Nieuw Zeelandse mensen vaak moeilijk te volgen is. Het is vergelijkbaar met mensen die plat Limburgs praten, alleen dan Engels met een dialect waar af en toe geen Peperwortel van te maken is. Dat was wel te merken toen de mensen uit Amerika aan het praten waren, dit was goed te volgen en daar hadden we leuke gesprekken mee.

Het plan van vandaag was om een natuurboottocht te gaan maken op Milford Sound. Deze boottocht zou ons heel dicht bij een waterval brengen, zo dicht dat de regenpakken aan hadden gemoeten. Helaas is dit door het zeer slechte weer niet door gegaan. Dit wisten we twee dagen geleden al want we werden op de hoogte gebracht middels een e-mail dat het gecanceld was, de wegen er naartoe zijn onbegaanbaar. Dus balen omdat we hier best wel naar uit hadden gekeken.

We zijn dus naar een alternatief aan het zoeken geweest zodat we toch wat konden doen.....van de gastvrouw Linda hadden we gehoord dat er een boottocht te doen is over een groot meer, gecombineerd met een wandeling door een bos om naar een ander meer te gaan kijken. Nadat we het bestudeerd hadden vonden we dit wel wat en hebben we deze trip geboekt, aanvang 14.00uur. Dus nu nog even wat zoeken voor de ochtend. We hebben bedacht om te gaan wandelen bij Lake Mistletoe, zou niet zo lang duren, iets van 45 minuten....dus zo gezegd, zo gedaan. Nadat we door het bos bij het meer waren aangekomen hebben we een paar foto's gemaakt en weer richting de auto gelopen, alles bij elkaar een half uurtje geduurd, dus wat nou 45 minuten haha. Op de heenweg had Suus al aangegeven dat ze wel terug zou rijden, was maar een klein stukje en rustig op de weg. Alleen was ze dat even "vergeten", tot ze de sleutel van de auto voor haar neus zag, reactie....ohw k*t. De terugrit ging prima, alleen waren deze 20 minuten links rijden wel voldoende voor haar.

20200207_10425620200207_10433420200207_10510220200207_111116

We zijn even naar de B&B teruggereden om wat spulletjes te pakken voor de boottocht. Daarna hebben we een terrasje gepakt om een heerlijke cappuccino te drinken met wat lekkers erbij, alleen waren we er weer ingetuind want wat een heerlijke cappuccino had moeten worden was WEER eens een bak die niet te drinken was, gewoon een bak warme melk, bluhhh.

Voor de boottocht wilden we wat gegeten hebben dus gingen we even naar de supermarkt om iets te halen, lekker makkelijk en simpel hebben we bij het haventje in het zonnetje op een bankje wat verorberd. Suus was nog even naar de instellingen van het fototoestel aan het kijken, en wilde nog even wat foto's terug kijken van de ochtend.....SCHRIK...niet voldoende opslagruimte !! Wat blijkt, ze was vergeten de SD kaart er in terug te doen gisteren. Dus ze was in de ochtend lekker aan het fotograferen geweest, alleen was er geen foto opgeslagen. Gelukkig had ik nog iets met mijn telefoon gefotografeerd, en had ik nog een reserve SD kaart in mijn rugtas.

Bijna 14.00uur, de boot vertrekt zo, alleen moesten we nog even plassen, ja en waar kan je dat nog even op het laatste moment. We zagen bordjes die ons naar een toilet verwezen, dus wij erheen. Staan er gewoon 3  mensen te wachten, dus wij knepen m een beetje omdat we waarschijnlijk de boot zouden missen als wie hierop zouden moeten wachten. We zijn maar richting de boot gelopen en bij het kantoor daar gevraagd of we even naar het toilet konden, antwoord....die hebben wij niet!! Die pissen zeker achter de balie of buiten, zeiden wij tegen elkaar.

Maar goed, op de boot was ook een toilet dus alles is droog gebleven en zijn we mooi op tijd vertrokken. Nou mensen, ik kan je vertellen dat je niet weet wat je ziet en meemaakt op deze boottrip. Het gezelschap was erg klein, ik denk zo een man of 20. De bemanning bestond uit twee jonge personen, de Kapitein, en een jonge dame was de matroos. Na het veiligheidspraatje begon de vaart, die werd nog aangenamer gemaakt door een hapje en een drankje.

DSC_000720200207_143841DSC_0014DSC_0032DSC_0041

We zien een hele mooie omgeving met veel bergen, en na een kleine 45 minuten varen meren we aan bij een kleine steiger om aan land te gaan. Het is een wandeling door een bos naar een ander meertje, Hidden Lake. We hebben van de jonge dame uitleg gekregen van wat er in het bos groeit en bloeit.

DSC_0056DSC_0058

Daarna zijn we weer terug gegaan naar de boot, onderweg naar de haven heeft de Kapitein met een aantal medepassagiers de zeilen gehesen wat ook erg mooi was om te zien. Aangekomen bij de haven weer richting de auto en richting de B&B.

Morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen, dan zal Suus weer lekker achter de knoppen kruipen om het verhaal weer op te gaan maken....Deze zal waarschijnlijk wat korter worden als dit verhaal want ze was al bang dat ik de hele week nog eens aan het "vertellen" was omdat het zolang duurde voor ik klaar was hihi...

1. Ted Bruijn:
    7 februari 2020
    Oh, het ziet er allemaal prachtig uit!
    Zoiets 'gewoons' als een supermarkt vind ik altijd leuk; de lokale producten bekijken en zo (anders dan een souvenirshop). Bijvoorbeeld die hele grote in Frankrijk. Maar ik denk dat jullie nu niet in drukbevolkt gebied zijn, dus dit zal een kleine geweest zijn?
    Links rijden lijkt me ook niets! Maar die foto heb je in ieder geval, Susan! Ik vind er links naast zitten trouwens ook raar! Ik ken dat alleen van een keer op Malta, toen tussen we sinds die smalle wegen en had ik steeds het idee dat Paul links tegen de muurtjes zou rijden. Maar jullie hebben hem smalle wegen, denk ik?
    Milford Sound ken ik wel van naam, maar eigenlijk geen idee wat het is. Een meer dus? Jammer dat dat niet bereikbaar was...
    Ik verwacht overigens nog wel meer spectaculaire landschappen (Lord of the Rings-achtige) in Nieuw Zeeland of ben ik te ongeduldig?
    Ik kijk al weer uit naar morgen!
  2. Marjoke Meinema:
    7 februari 2020
    Hoi, nou Martin jij mag ook schrijven hoor, het is erg leuk gedaan👍👌stoer van Susan dat ze het heeft geprobeerd (links rijden) veel plezier maar weer. 💏
  3. Marcel:
    7 februari 2020
    Weer een fantastisch verhaal, genieten er van het allemaal te lezen.
  4. Rima:
    7 februari 2020
    Wat een mooi verhaal Martin. Het voelt alsof ik erbij was. Geweldig. Veel plezier 🥰
  5. Ingrid:
    7 februari 2020
    Martin als Henk vd Meijden 👨‍💻 en Suus als van Tellingen 📸.
    Ziet er goed uit. Geniet ervan.