Lunchen !!!

8 februari 2020 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

We staan op met een flinke bui regen. Niet leuk, want we moeten gaan rijden en we zitten toch nog wel in het crisisgebied. Als het na een kwartier gelukkig weer droog is zetten we de bagage alvast in de auto. We gaan ontbijten en zien vanuit de eetkeuken een mooie regenboog. Het regent toch nog verderop.

Om 9 uur gaan we rijden richting Wanaka voor onze volgende B&B. We rijden eerst naar Queenstown waar we een lunch geboekt hebben op 770m hoogte. Onderweg schieten we nog een mooi plaatje van de bergen met laaghangende wolken en van het Lake Wakatipu.

DSC_0005 DSC_0006Lake Wakatipu

We konden goed doorrijden, dus waren wat vroeg in Queenstown. Om de tijd te overbruggen  zijn we nog even naar de kiwi's wezen kijken. Eigenlijk is dat een aanfluiting. De vogels leven in het donker, je moet er heel stil zijn en je mag niet fotograferen. Je moet heel goed kijken om ze te kunnen zien. Er is in het park ook een klein Maori dorp nagebouwd.

DSC_0035DSC_0018DSC_0013DSC_0029

Aan de overkant van het Birdlifepark ligt een begraafplaats. We hebben al meer gezien dat ze langs de weg liggen. Wel erg  mooi, een grasvlakte met graven.

DSC_0011

Om 1 uur melden we ons bij de gondels en gaan naar boven. We nemen eerst een kijkje op het Vieuwdeck en gaan dan lunchen met prima uitzicht.

DSC_0010DSC_0039DSC_0041DSC_0048

Na de lunch rijden we door naar Wanaka. We maken nog een foto stop tussen Arrow Juction en Cardrona.

Er worden hier langs de wegen fotostops aangegeven. Er is dan plaats langs de kant van de weg waar je veilig kunt parkeren. De wegen hier zijn trouwens toch heel goed van borden voorzien, alles is heel overzichtelijk. ze zijn niet allemaal heel goed geasfalteerd maar dat boeit ons niet. Er worden speciale plaatsen aangegeven waar je mag inhalen, dan is er een extra rijstrook ingevoegd. Helemaal goed. Wij zeggen al, we zouden hier goed kunnen aarden. De mensen zijn hier heel vriendelijk en behulpzaam.

DSC_0051DSC_0050

Even later rijden we een man voorbij die staat te liften in een felroze bikini en een roze tutu in zijn hand, we lachen er vreselijk om, maar laten hem wel staan. Misschien heeft hij geluk dat iemand nog wil stoppen en hem mee wilt nemen.

Om 16:30u komen we bij de B&B aan. Dit is toch wel een professioneel iets. NIet zo gemoedelijk als waar we de afgelopen dagen gelogeerd hebben, maar morgen zijn we weer weg. We gaan nu nog even wat rondlopen in de buurt en morgen horen jullie weer van ons.

Kite koe apopo

1. Nico Ottevanger:
    8 februari 2020
    Heel mooi om jullie te volgen en wat zullen jullie een kilometers maken, nou veel plezier maar weer. Oja wij gaan straks naar de Dekamarkt en hopen ook kiwi's te zien hopelijk ook bananen en zo 😉😋. Laterssssss.
  2. Ted Bruijn:
    8 februari 2020
    Heel mooi, hoor! Wel wat ik me bij Nieuw Zeeland voorstel.
    Hoe is de temperatuur? Zo te zien geen blotearmenweer. Leuke broek had je aan, Suus!
  3. Yvonne Oud:
    8 februari 2020
    Zie jullie blogs nu pas. Ze komen de hele tijd in mijn spambox. En die zie ik alleen als ik op de pc zit [wat ik zelden doe]
    Ga straks de rest bekijken. Veel plezier daar!
  4. Edwin en Carla:
    8 februari 2020
    Jullie schrijven leuke verhalen! Wanaka ligt in een prachtige omgeving, met mooie meren. Ben benieuwd naar foto’s van Fox Glacier! Kijk uit naar volg verslag
  5. Rima:
    8 februari 2020
    Weer een heel leuk verhaal. Wat een belevenis. Wij gaan ons voorbereiden op storm Ciara!!!