Op de helft.

3 februari 2020 - Hong Kong Int Airport, China

Zondag 2 februari 12:15 uur.  Wachten tot we aan boord mogen.

20200202_111547

We zitten aan boord. Wel een dame met een mondkapje voor naast me....... Ze beschermt zichzelf zullen we maar denken.  ....... De slurf is los, klaar om te gaan. We mogen onszelf 11 uur gaan vermaken.

Morgenochtend om 06:55 lt moeten we in Hong Kong aankomen.

12:29uur (HK 19:29u) we hebben 9.289 km te gaan.

We zetten ons horloge vast 7 uur voor uit. Mentaal iets beter voor ons, dan weten we hoe lang de eerste helft nog duurt.  Het is 12:40 u als we echt vertrekken.

Ik heb wat gehaakt en muziek geluisterd, we krijgen een lunch en dan doe ik mijn ogen even dicht. Als ik ze weer open is het donker in de cabine. We vliegen de nacht tegemoet. Dan  is er nog weinig anders te doen dan, of je ogen weer sluiten, of wat op het privéscherm in de stoel voor ons te doen. Martin kiest voor een film, ik ga een spelletje solitaire spelen.

............................ inmiddels is het maandag 3 februari 04:30u (21:40 NL) Het is nog donker buiten, maar de verlichting in de cabine is al aan. Nog 1218 km te gaan. Over ruim 1 1/2 uur moeten we landen. Het ontbijt wordt geserveerd, en om ongeveer 06:15 landen we op onze eerste stop.  We gaan op zoek naar de premium lounge, hier hebben we een plek geboekt voor 6 uur, met eten, drinken en een douche.  Voordat we naar de vertrekhal gaan waar de lounge is gevestigd wordt onze temperatuur gemeten, we mogen door! Het is 7:15. Nederland slaapt. We hebben ons bij het raam geïnstalleerd, het is al lekker licht buiten, de zon komt op.

20200203_072209

We zitten naast  gate 40 waar we een uur geleden uit het vliegtuig gestapt zijn. De eerste kop fatsoenlijke koffie zit er in :-) en hier even tijd om vast wat te schrijven. Lang leve de Airport wifi.

Om  11 uur hebben we een half uur de tijd om te douchen zodat we weer fris en fruitig aan de 2e helft kunnen beginnen.

De stop in Auckland is te kort om wat te schrijven dus......   tot de volgende keer.

1. Marcel:
    3 februari 2020
    Heerlijk, de helft van de vliegreis al achter de rug. Succes op de luchthaven van Hongkong en met de 2 helft van de vliegreis.
  2. Ellis:
    3 februari 2020
    Heel onwerkelijk is het he, met het tijdsverschil en dat je om gekke momenten te eten krijgt, en je eigenlijk niet goed meer weet of het ontbijt, lunch of diner is? Het heeft wel wat ook, toch? Goed idee om die lounge te boeken; ik wist niet dat dat kon. Zeker fijn ook dat je je kunt opfrissen. Dus morgenochtend om 7.25am zijn jullie eventjes maar een uur rijden bij ons vandaan, raar he? Vliegen jullie weer helemaal naar het zuiden en komen dan langzaam met het autootje onze kant weer op. Heel veel plezier en kijk ernaar uit jullie verhalen te lezen/horen. x
  3. Marjoke Meinema:
    3 februari 2020
    Leuk om te lezen, toen ik om 23 uur naar bed ging dacht ik :" ze zijn er al bijna" goeie reis verder.
  4. Ted Bruijn:
    3 februari 2020
    Ik keek al uit naar een eerste verslag!
    Wat Ellis schrijft: het is een vreemde dimensie met vette reizen qua tijdverschil, bij bioritme, maaltijden, slapen....
    Maar eerste stuk zit erop, jullie zijn koortsvrij en Nieuw Zeeland lonkt!
    Goede volgende vliegreis! 👋🏻
  5. Ted Bruijn:
    verre reizen! 😷
  6. Yvonne Oud:
    3 februari 2020
    Wat een leuke blog en zelfs met foto's erbij! een lust voor het oog en alsof de thuisblijvers er gewoon bij zijn!
    fijne vakantie en tot het volgende bericht. (je kwam in de spam terecht, hoop dat de volgende me normaal bereikt)
    liefs
  7. Rima: