India, dag 8. Agra-Orchha

5 augustus 2019 - Orchha, India

Dat is een vroegertje vandaag, 5:30 u opstaan en stip 07:00 u vertrekken. We moeten de trein van 08:00 u halen richting Jhansi

Het is een drukte van jewelste bij het treinstation, Kruiers brengen de koffers van de bus naar het platform, Wij hebben er verder geen omkijken naar. Wel moeten we door de security. Op het perron aangekomen zien we de koffers ook al aankomen, of die ook door een scan gegaan zijn? Geen idee.  Bij aankomst in Jhansi was het een vechten van kruiers om de koffers uit de trein te halen.

Die van Martin werd op het hoofd gedragen en die van mij aan een arm. Ik dacht alleen maar, als het handvat het maar houdt.  Nou hij is nog heel ;-) Dank je wel Ikea voor de goede tas.

P8010333P8010344P8010351Op het station staat een nieuwe lokale gids klaar en een nieuwe bus. We rijden door naar Orchha. Het is zo een chaos op de weg, we hebben er 2 uur langer over gedaan dan nodig. ( het zou 1/2 uur zijn) Er is een festival aan de gang en de pelgrims reizen naar Orchha, doen hun gebed in de tempel en gaan weer terug. Duizenden mensen !! De weg is helemaal vastgelopen, we staan meer stil dan dat we vooruit komen. Uiteindelijk komen we in Orchha aan.

P8010354P8010382P8010361P8010367

We gaan eerst naar het hotel, inchecken even opfrissen en dan even erop uit . Orchha is een dorpje met een aangename sfeer waar we voor de verandering weer een paleis gaan bezoeken, het Jehangir paleis. Er is 22 jaar aan gebouwd en maar 1 nacht gebruikt.

We gaan te voet tussen de koeien en varkens door. Bij het paleis lopen ook apen. Ach..... het went.

DSC00487DSC00523DSC00493DSC00501

DSC00515DSC00512DSC00509

We blijven 1 nacht in Orchha en reizen morgen door naar Oostelijke richting.

Dag!

1. Marjoke Meinema:
    5 augustus 2019
    Jullie hebben dus wel mensen gezien😂leuk verslag weer😍
  2. Ted Bruijn:
    5 augustus 2019
    Wat schrijf je leuke verslagen, Susan!
    Jullie maken heel wat mee en het levert bijzondere foto's op. Waarom is dat paleis maar één nacht gebruikt? Apart trouwens dat er in zoveel landen zoveel geld (en arbeid) is besteed aan protserige bouwwerken (vaak religieuze) waarvan je je kunt afvragen of dat niet beter besteed had kunnen worden. Aan (arme) mensen bijvoorbeeld. Ach, het onderscheid van de 'haves' en 'have nots' is van alle tijden.
  3. Susan:
    6 augustus 2019
    India schijnt en rijk land te zijn. Elk kind kan en mag naar school van de regering. Helaas zijn er mensen die er voor kiezen om op straat te leven en te bedelen. De kinderen gaan daar in mee met de ouders.