Het was aan de Costa del Sol....................... tingelingeling

29 december 2023 - Mijas, Spanje

Kennen jullie het nog......... daar sloeg mijn hartje op hol.....   Nou vergeet het maar. We hebben de bus genomen naar Torre... de rest krijg ik mijn strot niet uit. Die busreis begon al goed, mijnheer de  buschauffeur kon geen € 20,-- wisselen, en ik had echt niet kleiner. Ik griste  het biljet terug en wilde de bus weer verlaten. Martin dacht ja daaaag, en vraagt de chauffeur "wat nu"? Chauffeur haalde zijn schouders op en ik wilde weer uitstappen. Klopt er een Engels stel wat ook bij ons in het hotel zit en voor in de bus zit op het raam en wenkt ons. De heer geeft ons € 10,-- om  een ticket te kopen, super aardig, 100 maal dank. We gaan op weg richting de kust. Ik wilde een bevestiging van wat ik dacht dat het zou zijn, en we wisten even niet meer wat te doen, dus de bus in, uurtje rijden, stukje lopen, en weer terug. Super toeristisch, lange boulevard met winkeltjes en horeca, zoals een badplaats hoort te zijn.  Zelfs op mijn oude(re) dag ga ik hier nooit overwinteren.

We zijn uitgestapt, even een paar straten door, koffie gedronken, die goed smaakte, en toen weer naar de bushalte. Maar... ook positief nieuws. In die straat stonden mooie beelden, daar ben ik altijd wel van gecharmeerd en wat ik het mooiste vond is dat ik denk dat Torremodinges heel homo vriendelijk is. Dat denk ik omdat ik, wat ik tijdens de koffie zag, aan het terras naast ons een regenboog beachflag stond. Ook had ik zicht op een kleurrijke brievenbus en richtingaanwijzer. Super, daar houd ik dan wel weer van.

DSC_0283_2DSC_0284_3DSC_0285_3DSC_0287_3

DSC_0289_3

Na een uurtje de bus weer terug genomen en in Mijas centrum uitgestapt. Ik wilde nog naar iets op zoek, maar heb het niet gevonden. Wel een kaartje gekocht voor het Engelse stel als dank. Na de koffie hebben we gelukkig kunnen wisselen waarna we de lening konden aflossen. Genoten van een terras met tapas als lunch en toen naar hotel voor een potje yahtzee. De dag is weer aardig doorgekomen.

10000313121000031313100003131410000313151000031316

Hebben jullie dit wel eens ergens gezien?

20231229_130630

Ik vond het heel mooi, misschien in Nederland ook in kroegen op damestoiletten? Ik weet het niet, ben geen kroegloper hahah.

Zojuist ons laatste avondmaal genoten in Mijas, morgen rustig aan de koffer pakken en klaar maken voor nog een dag Malaga.

Nog even speciaal voor Ted naar de chocoladefabriek gelopen voor de oela loempa deur. ;-)

20231229_14042320231229_140435

Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjoke Meinema:
    29 december 2023
    Was weer een leuke dag, en dan die lekkere tapas.
  2. Ted Bruijn:
    30 december 2023
    Dat is lief van jullie en vitaal van Martin die het deurtje ik nog demonstreert!
    In de Pasaje Begoña (Begoniastraat denk ik) werden begin jaren '60 de eerste Spaanse gaybars geopend in Torremolinos. (Pia Beck, Nederlandse jazzpianiste, had er een club The Blue Note). In 1971 trad het regime van Franco's op tegen de bloeuende down gay scene rondom PasajeBegoña en op 24 juni van dat jaar deed de politie brute invallen, sloot diverse bars en arresteerde meer dan 100 people, vooral toeristen.
    Tegenwoordig wordt de strijd voor homorechten daar o.a. door streetart (muurschilderingen) herdacht.
    En verder houd ik ook van straatkunst. Die bank met die halve vrouw vind ik heel leuk!
    Nog een fijne laatste dag!
  3. Ted Bruijn:
    30 december 2023