Activiteit

4 november 2022 - Balmain, Australië

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Ik werd pas om 08:00 uur wakker. Lekker rustig opstarten. Thuis had ik al op de route een leuke wandeling gezien. Dat is het programma van vandaag. 10:00 uur, navigatie aan en rijden, we komen vanzelf waar we zijn moeten, Norman Jolly picnic area. Het is hier heel mooi om te rijden, als je niet door een stad of dorp rijdt, heb je alleen maar groen naast je. Prachtig.  Onderweg ook de eerste kangoeroes gespot. Alleen heel naar dat ze niet levend langs de weg lagen, niet leuk om te zien. We willen ze graag "spring"levend spotten. We hebben gelukkig nog een paar dagen.  Onderweg nog even tanken en een kop koffie bij de Mac. Op de parkeerplaats liep een mooie vogel, even snel een foto schieten. Ik zoek later even op wat het voor een vogel is.

IMG-20221104-WA0010 Het is een witte ibis !

Het is 2 uur rijden naar de Coachwood loop track, een wandeling door het regenwoud van 1 km die start op de picnicplaats. Leuk dachten we. De laatste 6 km echter rijden we op onverharde wegen door het bos. Heel mooi, maar het schiet niet erg op.  Hopen dat er geen tegenliggers komen want dan wordt het spannend.

20221104_125111

De navigatie geeft toch echt aan dat we zo moeten rijden

Aangekomen bij de pic-nic plaats............. we dachten een grote parkeerplaats aan te treffen. Is dit het? Of moet ik zeggen net als een blond huppelkutje met opgespoten lippen, gelnagels en nepwimper "Oh my gosh !!"                                                                            Er staat wel een bord met wat informatie.... we hebben genoeg info gezien en gaan terug.

DSC_0050_5 DSC_0049_5 DSC_0051_4

Gelukkig, we mogen de zelfde weg terug. Heen dalen, terug wat klimmen ook dat gaat goed, totdat...... bam, au. ladder op mijn kop. De trap van het bed komt naar beneden. Dat maar even tegenhouden totdat we weer op vlakke wegen zijn. Aan het eind van de onverharde weg smeren we even een broodje en gaan weer door.

20221104_132734

Gisteravond hadden we besloten om een andere slaapplaats voor vanavond te nemen, dat scheelt voor morgenochtend een uur rijden voor wat we dan van plan zijn. Wel iets verder, maar dan hebben we morgen weer minder kilometers.

Over kilometers  gesproken, we zijn gestart met het volgende aantal.

IMG-20221104-WA0005

We willen jullie ook af en toe even helpen, :-). vandaag hebben we in chronologische volgorde 148 km gereden, maar je denkt toch niet dat we de juiste aantallen door gaan geven. Het moet niet te makkelijk zijn. Maar voor de rekenaars onder jullie.....Uit de verslagen kan je misschien ook informatie halen waar we zoal geweest zijn. 18 november leveren we de auto in en tot dan kunnen jullie je kilometers nog wijzigen.  Succes!

Wat mij hier het meest opvalt:

De koeien zijn hier veel kleiner dan bij ons, ongeveer de grootte van een Shetland pony, waardoor de kalveren ook kleiner zijn, ik schat formaat bouvier. Waarschijnlijk zijn de bio biefstukjes hier dan ook kleiner.

Tussen al het groen steekt af en toe een Jacaranda boom tussendoor. Deze hebben een prachtig paarse kleur. Bij elke boom zeg ik steeds weer, ooo wat mooi is dit. Lastig om tijdens het rijden een foto van te maken, maar wie weet komt deze nog. Anders maar even googlen.

Aangekomen op de Red Devil campingplaats zijn we net op tijd klaar met aansluiten.

20221104_183848

Fijne dag allemaal. !!

Martin heeft met de drone een kort filmpje gemaakt van wat we onderweg zien en op wat voor soort plaatsen we de nacht doorbrengen. De meeste een "showground". Het filmpje is van Kempsey Showground.

1. Herman:
    4 november 2022
    De Ibis moest zeker even bijtanken...
    Super leuk de drone-video's, wil ik meer van weten als jullie terug zijn!
    Wat is het toch een mooi land!
  2. Martin en Susan:
    4 november 2022
    Zeker mooi hier. Zoveel groen...
  3. Ted Bruijn:
    4 november 2022
    Het is zelfs een heilige ibis! (Een witte is helemaal wit.) Lang leve de ObsIdentify app!
    De jacaranda heb je ook in Zuid-Spanje. Inderdaad prachtig! Verwacht ik nog wel foto's van!
    Enne... zo'n eind rijden voor een wandelingetje van 1km...? (En die dan niet doen. Of was er uiteindelijk niet eens een wandeling? Wel jammer.)
    Zwaai!
  4. Martin en Susan:
    4 november 2022
    We moeten elke dag een stuk rijden anders komen we niet aan het einddoel. De activiteiten die we gepland hebben liggen allemaal goed op de route. Zo heb ik de fingen ook uitgezocht. Moet jij toch begrijpen. 😘
  5. Ted Bruijn:
    4 november 2022
    Oh, die dronebeelden zijn echt wel een extra dimensie! Heel andere selfie!
    (Waarom ging jij niet even zwaaien vanuit de camper, Susan? Volgende keer! )
  6. Martin en Susan:
    4 november 2022
    Ik heb gezwaaid 😁😁😁 maar Martin heeft gilmpje ingekort geplaatst.
  7. Marjoke Meinema:
    4 november 2022
    Leuk verslag weer, geen hoofdpijn?
  8. Martin en Susan:
    Nee hoor. Aluminium trap, dus viel mee 🤣🤣
  9. Ted Bruijn:
    4 november 2022
    Ja, die planning snap ik wel. Maar een wandelingetje van maar 1km... nee, had ik ook gedaan als ik er (bijna) langs kwam.
    (Verder ben ik natuurlijk stikjaloers dat jullie daar zijn, hoor!)
  10. Martin en Susan:
    5 november 2022
    Over die wandeling doe je wel ruim n half uur. Het was een rondje dus leek me leuk...
  11. Marjoke Meinema:
    Gelukkig maar😍
  12. Edwin en Carla:
    6 november 2022
    Leuk verhaal weer! Maar wel nog een boswandeling maken hoor, de varens zijn prachtig! Nog geen rosella's gespot begrijp ik?
  13. Martin en Susan:
    6 november 2022
    Wel rosella's gezien, maar die waren zo snel......
    Hier in de boom mooie witte vogels met rodd buiken, maar die verstoppen zich tussen de bladeren op de takken.
    Heb nog onder de boom gestaan.... mssr dan zie ik ze niet