Whale watching....................... not!

12 februari 2020 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag houden we een kilometerloze dag, tenminste.............. weinig kilometers.                                                                                          Dat dachten we dus.

Na het ontbijt  face-timen we even met dochters, zus en vriendin en gaan dan naar het dorp voor een kop koffie en even bij de zee kijken.

DSC_0047

Om 13:00u moeten we inchecken bij het whale watching. We staan met ons ticket in de hand klaar bij  de balie aldaar zegt Martin, "kijk dan". Geen idee wat hij bedoelt........ Hij wijst me op het bord achter de balie, er staat bij alle tours "Cancelled". Het weer is te onstuimig en dus gaat deze trip niet door. We vervoegen ons een balie verder bij de helpdesk, geven ons ticket af en krijgen netjes een kassabon met de uitleg dat het geld terug gestort wordt. Jammer maar helaas. Dit is onze 2e boeking die niet doorgaat in een week tijd. NIets aan te doen,  maar wel jammer. We gaan naar de auto terug en kijken op de landkaart of we iets in de buurt zien waar we heen kunnen gaan. Yes..... even verderop, 26km is een zeehonden kolonie. Toch nog wat kilometers vreten. Vergeleken bij de afgelopen dagen stelt dit niet veel voor.  Er wordt aan de weg gewerkt en er staan verkeersregelaars met borden "stop"en "go". We wachten netjes tot het bordje stop omgedraaid wordt naar groen/go en rijden verder. We zwaaien even vriendelijk naar de dame in kwestie en vervolgen onze weg. De mensen hier zijn zo ontzettend vriendelijk, iedereen wacht ook zonder te morren netjes op zijn beurt.  Gisteren hebben we 20 minuten voor zo een stoplicht staan wachten, en niemand schreeuwt of toetert omdat het te lang duurt. In ons geval hadden we waarschijnlijk gewoon pech dat het stoplicht net aangesloten werd. We zeiden nog tegen elkaar, bij ons was er waarschijnlijk al iemand doorgereden als het te lang duurt.  We wennen heel snel aan de mentaliteit van de mensen hier.

Ik dwaal af................ we stappen uit bij de zeehonden en blijven daar een tijdje staan kijken. We zien heel veel jonge beestjes, en huilers. Zo een zielig geluid. Ik zeg alleen maar.... ach...... wat zielig..... hoor dan.......

DSC_0006DSC_0015DSC_0019

Na een klein half uurtje rijden we terug naar de B&B en gaan lekker op ons terras zitten met een boek.

We gaan vandaag een beetje bij tijds eten want we willen onze bagage even reorganiseren. Over 2 dagen moet alles met de hand mee de ferry op, de auto blijft hier achter. Eigenlijk was het best wel even fijn zo een dag.  Morgen weer 150 kilometer toeren. En.... langs de specsavers in Blenheim, want het pootje van mijn bril is gebroken.  Hopen dat ze er iets mee kunnen. Gelukkig heb ik nog wel een leesbril bij me.

Wordt vervolgd.

Tot morgen.

1. Nico Ottevanger:
    12 februari 2020
    Heel jammer dat de walvistour niet kon doorgaan maar ja het is niet anders, de zeehondjes maken toch nog wat goed. Hoop dat ze je bril kunnen maken maar dat zal wel. Fijne reis verder. 😉
  2. Marjoke Meinema:
    Sluit me bij Nico aan😜😘
  3. Thamara:
    Aaah wat jammer!
    Maar een dagje rust ertussen is ook wel even lekker!
    Xxx
  4. Rima:
    12 februari 2020
    Ik sluit me ook bij de anderen aan. Saai hè? Anders krijg je allemaal dezelfde reacties. Haha. Veel plezier 👍
  5. Wilma:
    12 februari 2020
    Ah ... echt jammer daar hadden jullie juist zon zin in ..... blijft raar .... andere kant vd wereld
    Wel leuk ff dat belletje gisteren
  6. Ellis:
    13 februari 2020
    Paul was vorige week in Blenheim. Hij is naar het museum met vliegtuigen geweest, maar daar moet je wel van houden. Jullie hebben de dag vrij te besteden, las ik op jullie programma. Als jullie zaterdag op de interislander gaan, varen jullie langs Arapawa island, aan de rechterkant. Daar komen onze nieuwe schaapjes vandaan. Tot over een week!