REGEN !

19 februari 2020 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we precies 2 weken aan het toeren door dit mooie land. We gaan de Maori rocks bekijken. Deze kan je alleen vanaf het water zien, dus hebben we gisteravond nog maar een boottripje geboekt. Altijd leuk ! :-) We rijden eerst nog even naar de bank om wat ekkies te wisselen en melden ons dan bij het loket vanwaar de boot vertrekt. We lopen de kiosk aldaar in, de dame achter de balie kijkt ons aan en vraagt,"Martin en Susan"? Ja dat zijn wij. We ontvangen onze ticket en gaan de boot op voor 2 uur vaarplezier over Lake Taupo. Volgens Kapitein Tim is het het grootste meer van Nieuw Zeeland. We maken een korte stop bij de Maori rocks.

DSC_0031DSC_0029DSC_0048

Een mooie tocht weer.  Na bijna 2 uur stappen we van boord en rijden naar Waiotapu Thermal Wonderland. Dit is een spectaculaire showcase van de meest kleurrijke geothermische elementen van Nieuw Zeeland. We krijgen een plattegrond mee zodat je kan kiezen uit 3 looproutes, t.w. 1, 1 en 2 of 1,2 en 3. We kiezen voor het hele gebied. We zijn nog niet op de helft en het begint toch te regenen. Gelukkig kunnen we schuilen onder een afdakje. We blijven bijna een uur wachten, maar het houdt maar niet op. Als de regen iets minder wordt vervolgen we onze weg terug. Uiteindelijk hebben we route 1 en  2 gelopen.

20200219_161647

40 minuten verder bij de B&B blijkt het bloedheet te zijn, er is geen druppel gevallen. Bizar dit.....

DSC_0051DSC_0055DSC_0063

DSC_0067DSC_0080DSC_0084

We drogen even op en gaan lekker eten bij het restaurant waar we gisteren ook zijn geweest. We kunnen dit lopend af.

Voor jullie goedemorgen en ontbijtse !! Wij gaan. Dááááááág

1. Marjoke Meinema:
    19 februari 2020
    Dat ziet er weer mooi uit, jammer van de regen. Ontbijt al op hoor😜 Welterusten voor straks😘
  2. Edwin en Carla:
    19 februari 2020
    Mooie foto's weer! Jammer van de hevige regen.
    Ik ontdek een grappig detail. De naam van de boot "Ernest Kemp". Mijn meisjesnaam is Kemp, deze naam komt op het Noordereiland vaker voor. Er bestaat nl ook een Kemp House. Welterusten straks
  3. Ted Bruijn:
    19 februari 2020
    Dit vind ik een heel leuke dag! Die rotsen zijn echt bijzonder! Dat die mensen ze je op die plaatsen hebben bewerkt, waar ze niet eenvoudig te zien zijn.
    En dat geothermische gebied is ook heel apart! Doet me aan IJsland denken. Stonk het er erg? Jammer dat het zo ging regenen. Een ook bijzonder dat het zo lokaal was!
    (Ik kwam er nu pas achter dat je ook commentaar kunt geven op de foto's...)
    Jullie maken echt een heel mooie en afwisselende reis!
    Vandaag ben ik vrij! Alleen vandaag een afspraak met mijn nieuwe taalmaatje Nazila uit Iran.
    Welterusten jullie voor straks!
  4. Thamara:
    Mooi!
  5. Rima:
    19 februari 2020
    Wat een mooie tocht. Grappig van die regen. Is hier ook weleens. Regen hier en in Overbos droog haha. Veel plezier 👍
  6. Ellis:
    20 februari 2020
    Regen! Iedereen is hier jaloers. Je zult al wel gehoord hebben dat er hier grote droogte is, een record, ongeveer vanaf november weinig van betekenis. DUS jullie kunnen helaas niet douchen hier, haha. Jawel hoor ;)
  7. Susan:
    20 februari 2020
    Een half uur verder (of terug) was het heet, Palmerston North heet, en wij een bui !!(onweer,) Gek eiland dat Noorder Eiland