Lest best............

14 februari 2020 - Picton, Nieuw-Zeeland

Het is onze laatste dag op dit mooie Zuider Eiland.  We maken nog een boottocht door Marlborough Sounds. Het is een prachtige vaart. Onderweg doen we nog wat plaatsjes aan om post(pakketten) af te geven en op te halen. Het is tenslotte een Mailboat. De omgeving is prachtig. We maken een korte stop van een kwartier bij een monument en varen dan weer richting Picton terug. Onderweg pikken we hier en daar nog wat "walkers"en een "bicker" op. Waarschijnlijk hebben deze mensen een deel van de Queen Charlotte track gedaan. Je kan dan op diverse punten op en af stappen. Wij genieten op het bovendek van de zon en de wind. Even voor 18:00u meren we aan in de haven van Picton. We gaan gelijk een hapje eten en wandelen daarna op ons gemak terug naar de B&B.

DSC_0028DSC_0040DSC_0050 (2)DSC_0054DSC_0070DSC_0067

We drinken samen met de gastvrouw en heer nog een kop koffie en praten nog wat. Na een uurtje gaan we naar onze kamer, er moet nog een verslag geschreven worden. Bij deze...........

Morgen laten we dit deel van Nieuw Zeeland achter ons. De omgeving is hier prachtig, het weer werd beter naar gelang we meer naar het noorden reden. Wat zal het Noorder Eiland ons brengen? In ieder geval bezoek aan familie.

Onze laatste B&B had voor mij de beste koffie, en heerlijke kaas bij het ontbijt. Morgenochtend nog een plak op de toast en dan moeten we ook van deze mensen afscheid gaan nemen. Bedankt Alison en Geoff voor jullie gastvrijheid! Bedankt Zuider Eiland, voor je prachtige natuur en vriendelijke mensen..........

1. Hetty:
    14 februari 2020
    Jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen. Ik ga voor dat souvenir en zeg 3499 km.
  2. Marjoke Meinema:
    14 februari 2020
    Weer een leuk verslag, en nu echt varen😜 ik zie dat Hetty nog minder kilometers voorspelt.
  3. Ted Bruijn:
    Ik zet in op 3807 km!
  4. Ted Bruijn:
    14 februari 2020
    Benieuwd of de eilanden veel van elkaar verschillen. Qua sfeer ook.
    Als je Cook interessant vindt, raad ik het boek De thuiskomst van Anna Enquist aan. Echt mooi boek vanuit het perspectief van zijn vrouw. Ik heb hem vier je als ePub.
    (Kan hem zo mailen, of al een e Reader vol boeken bij je?)