Hangi

20 februari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag een korte reisdag. Na het ontbijt nemen we afscheid van Mary. Ook zij ontvangt van ons  de welbekende delftsblauwe klompjes. We krijgen een spontane hug. Dat hadden we niet verwacht haha. Toch weer iemand blij gemaakt.  We gaan op weg naar Rotorua. Omdat we vroeg zijn rijden we weer even langs het thermische wonderland om de Lady Knox te zien. We rijden de toegangsweg op en worden even later bij de parkeerplaats naar ons ticket gevraagd. Ticket?? Nee? Omdraaien en wegwezen hier sommeerde de oude heks. Eerst even een kaartje kopen. Nou de groeten, we rijden niet terug, maar nemen gelijk de weg naar Rotorua. Wisten wij veel dat je hier ook toegang voor moet betalen.  We hadden ook gelezen dat die geyser elke dag, het hele jaar door, om 10:15u voor busladingen toeschouwers een eruptie van 1 uur lang geeft. Een portie waspoeder helpt hem wakker te schudden. Het is dus nep in onze ogen. Daar gaan we niet apart voor betalen. Voordat we Rotorua bereiken  brengen we een bezoek aan het Maori dorp Whakarewarewa, hier hebben we ook een hangi lunch geboekt.

We krijgen een plattegrond van het dorp en moeten om 11uur verzamelen voor de tour. Er staan zoveel mensen te wachten bij het verzamelpunt dat wij besluiten om niet met de tour mee te gaan,  maar op eigen houtje rond te gaan lopen. De uitleg gaat vaak toch te snel voor ons, en we luisteren ook maar half.  We gaan eerst een rondje van 50 minuten lopen door thermisch gebied en naar een voorstelling met dans en zang.  Hierna  zijn we op tijd bij het "cafe" waar de lunch geserveerd wordt.

20200220_132249DSC_0058DSC_0012DSC_0020

DSC_0028DSC_0039DSC_0042 (2)

We krijgen een hangi lunch geserveerd, en ze dachten we geven het desert ook maar gelijk. We moeten er een beetje om lachen.

20200220_13063820200220_130811

Na de lunch lopen we dorp zelf door. We zien hier ook geysers.

DSC_0053

Het is echt een leuk dorp om doorheen te struinen. Een tattoo shop waar druk gewerkt wordt, natuurlijk souvenirshops en ook een indrukwekkende begraafplaats. De overledene wordt boven de grond begraven en het lijkt wel of de kist ingemetseld wordt.

DSC_0043

Na 4 uur hebben we het gezien en verlaten het dorp. We rijden voor het eerst deze vakantie naar een hotel, lekker zakelijk, ;-) Ik ga even liggen en val gewoon in slaap. De zon heeft me rozig gemaakt. We eten vanavond weer op hoge hoogte, het Stratosphare restaurant, en ligt op 900 meter hoogte.  In Queenstown hebben we gelunched in net zo een restaurant. Voor de kilometergokkers onder ons,  we gaan met de gondel naar boven !!

smiley

Het uitzicht is weer prachtig, en het eten prima. We mogen 90 minuten bunkeren.

20200220_191514

Terug gekomen in het hotel een kop koffie en verslag maken. Morgen onze laatste bestemming..

Jullie lezen weer van ons.

1. Marjoke Meinema:
    20 februari 2020
    Geen last van de zwavellucht gehad? Er bestaan dus ook heksen daar🤣 Veel plezier maar weer.
  2. Ted Bruijn:
    20 februari 2020
    Het gaat toch ook over autokilometers (die jullie zelf rijden)?
    En? Nog een tribal laten zetten?
  3. Wilma:
    20 februari 2020
    De delfstblauwe klompjes .... die hebben we ook nog steeds
  4. Susan:
    20 februari 2020
    Ja zus... die de verhuur straks op het verhuurformulier zet. Was ook maar n grapje
  5. Rima:
    20 februari 2020
    Wat een mooie trip weer. Die geysers lijken me heel gaaf. Stinkt het daar? Bijna naar 🏠
  6. Rima:
    21 februari 2020
    Wij gaan morgen weer naar Waxweiler. Voor een weekje. Even lekker er tussenuit 👍🏻