Alpaca dag.

6 februari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Donderdag 6 februari

We voelen ons al aardig thuis in dit mooie land. Wat ons opviel toen wij hier binnen kwamen was dat er allemaal vrijstaande huizen zijn. Dit kennen we eigenlijk alleen maar van de tv of uit een film. En wat een gave vrachtwagens. Heel veel Mack trucks. prachtig gewoon. We zien ze helaas allemaal voorbij schieten tijdens het rijden, dus een foto wordt lastig.

Vandaag rijden we eerst naar het Royal Albatross Center op Otago Peninsula, bij Dunedin. We boeken een tour van een uur en gaan met een gids naar "boven". Helaas zien we de vogels alleen vanuit een hok van 6 M2 met nog 18 andere mensen. Dat is lastig foto's maken vooral achter glas vandaan.  We hebben wel geluk dat er genoeg wind staat, dus we zien de albatrossen ook vliegen. Daar geven ze bij de receptie aldaar geen garantie voor. Die vogels zweven op de wind. Wel erg mooi, ze hebben een spanwijdte van wel 3 meter.

DSC_0013DSC_0007

Bij het centrum sti(n)kt het ook van de meeuwen. Dat hebben we ook kunnen zien aan de auto toen we weer op parkeerplaats aankwamen.  Misschien maar even door de wasstraat voordat we hem inleveren.

We bekijken eerst hoe het met de wegen richten westen gesteld is. Gisteren waren er nog veel dicht vanwege de zware regenval van de dag ervoor.  We hebben geluk. De weg die wij moeten volgen is open, we gaan weer dezelfde weg terug richting Dunedin en vandaar naar Manapouri voor de "Meet and Feet" de Alpaca's.

Screenshot_20200206-142008_Chrome DSC_0053

Onderweg maken we nog wat foto's van het landschap. Het is hier prachtig om doorheen (mee) te rijden.

DSC_0059DSC_0058DSC_0061

We zijn onderweg 1 weg tegengekomen die afgesloten was en nog helemaal onder water stond, we hebben zelf 2 keer een grote plas doorkruist. Gelukkig viel het allemaal reuze mee, anders hadden we nog wel een aandachtspuntje.......

Eerder als verwacht komen we bij de Alpaca boerderij aan. De "Boer" komt naar ons toe en zegt dat we al mee mogen om te voederen. Hij vertelt dat zijn voorouders uit Nederland komen en spreekt zelf nog een heel klein beetje Nederlands.

Wat een leuke beesten zijn de alpaca's. We zijn er een half uur geweest en toen door naar te Anau. We zijn onderweg eerst wezen eten en dan door naar de B&B. Moe maar voldaan hangen we nu een beetje op bed. Voor morgen hebben we zojuist nog een boottocht geboekt op Lake Te Anau. Zijn we toch nog onder de pannen morgen. Gisteren kregen we namelijk een mail dat de boottocht op Milford Sound niet door gaat. De hele boel is daar afgesloten vanwege het slechte weer van afgelopen maandag en dinsdag.

Wat we in de ochtend gaan doen..... daar denken we na het ontbijt morgen wel even over na. Nu eerst slapen, want van dat reizen wordt je ook wel moe.

tot morgen.

DSC_0074DSC_0076DSC_0083DSC_0088DSC_0090

1. Marjoke Meinema:
    6 februari 2020
    Jullie hebben een mooie dag gehad, en ik ken iemand die vast jaloers is. (al zijn ze ook in Nederland te zien😜) 🦙Veel plezier maar weer. 😘
  2. Rima:
    Wat geweldig die Alpacas. Knuffeldieren. Veel plezier
  3. Hans van Zundert:
    6 februari 2020
    Ziet er geweldig uit, wat een mooie foto's.
    Geniet ervan groetjes Hans.
  4. Ted Bruijn:
    7 februari 2020
    Wat een ruimte! Dat is alleen al geweldig rondrijden!
    Ja, alpaca's zijn zo leuk! Zag ik op de foto's alleen geschoren exemplaren of keek ik niet goed? Want ongeschoren zijn ze helemaal leuk met die beetje onnozele koppies. Veel in Peru gezien. Ik had geen idee dat ze ook in Nieuw Zeeland zijn. Nou ja, tegenwoordig ook in Nederland.
  5. Wilma:
    8 februari 2020
    En .... ook nog alpaca wol gescoord?