Van west naar oost

11 februari 2020 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag steken we het eiland over van de westkust naar de oostkust. Na het ontbijt rijden we langs de bank om wat euro's om te wisselen. We parkeren voor een winkel en ik zie er iets leuks hangen. Even binnen kijken, sorry..... We verlaten de winkel met minder dollars dan we naar binnen gingen.  Heren, jullie zijn gewaarschuwd, parkeer nooit je auto voor een kledingwinkel !!!  Verder naar de bank. De bankbediende is erg streng, Er zijn wat biljetten niet helemaal glad, en deze worden niet geaccepteerd. Ik loop naar de auto om andere te pakken. Terug bij de bank krijg ik een berichtje, ik pak mijn telefoon en kan niets lezen...&^%$#@#$^%#$#, k*t mijn bril ...........die ligt nog in het pashokje van die klerenwinkel. Snel terug, en ja gelukkig hij ligt netjes op het krukje te wachten tot hij opgehaald wordt. Teruggekomen bij de bank krijgen we onze NZ$ en kunnen we verder richting  Pancake rocks. Deze liggen iets naar het noorden bij Punakaiki. Onderweg nog even een fotomomentje van de Tasmanzee.

DSC_0002DSC_0006

Bij pancake rocks volgen we een wandelpad dat langs de pannenkoekvormige rotsformaties loopt. Best bijzonder om te zien. Hierna eten we als lunch dan ook maar een pannenkoek. Ik ben er niet zo van, maar in dit geval vind ik dat het er bij hoort. Hij gaat alleen niet helemaal op. Gelukkig heb ik een doggiebag bij me. ( Lees Martin)

DSC_0020DSC_0027DSC_0031DSC_0041

DSC_0043

We vervolgen onze weg door naar Kaikoura, het is nog een aardig eind. Als we de oostkust bereiken even een plaatje van de South Pacific, en dan richting B&B waar we om 18:30u aankomen. We hebben er weer 464 km op zitten vandaag.

DSC_0046DSC_0047

Even de spullen uit de auto halen die nodig zijn en dan op zoek naar een maaltijd.

Op dit tijdstip zullen jullie wel aan de koffie zitten, of druk aan het werk zijn. Wij gaan bedenken wat we morgen zullen gaan doen. Er staat om 13:00u een walvistocht op het programma, en verder zien we wel.

Werkze voor jullie allemaal, en tot een volgend verhaal.

1. Wilma:
    11 februari 2020
    Ben nu wel benieuwd wat je hebt gekocht ...
  2. Martin en Susan:
    11 februari 2020
    Een eenvoudig wit, gevoerd mouwloos jurkje met een roesrand aan de onderkant
  3. Marjoke Meinema:
    11 februari 2020
    Haha, je komt meestal een winkel uit met minder geld😜 fijn zo'n doggiebag. Ik hoop dat jullie de walvissen zien. Veel plezier maar weer. 😘
  4. Rima:
    11 februari 2020
    Weer een leuk verhaal. Wij zitten idd aan de koffie. Walvissen lijkt me gaaf. Heel veel plezier 👍
  5. Ted Bruijn:
    11 februari 2020
    Oh, die Pancake rotsen zijn echt gaaf. Nooit eerder zoiets gezien!
    En jullie lunch ziet er heel lekker uit.
    Foto van de nieuwe aankoop volgt nog?
    (Wat is het prijsniveau van NZ, vergelijkbaar met Nederland? Qua eten en drinken bijvoorbeeld.)
  6. Martin en Susan:
    11 februari 2020
    Prijzen zijn gelijkwaardig aan Nederland. Aankoop is eenvoudig wit gevoerd jurkje met rucherand onderaan de zoom. Tot op de knie.
    Vandaag beetje rustdag. Om 13.30 walvistocht.
    Morgen naar laatste bestemming z.eiland
  7. Edwin en Carla:
    12 februari 2020
    Mooie foto's weer. Zo te zien is jullie nieuwe fototoestel een goed aanwinst!