Vogels spotten

10 februari 2020 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Gisteren wilden we voor vandaag een toer boeken om de witwangreiger te zien. 11:00 uur vonden we wel een mooie tijd. Helaas deze tijd was niet beschikbaar, wel om 9:00 uur.  Dat doen we dus niet.

Vanmorgen bij het ontbijt vertellen we Karen hier over, en zij weet een ander adres en gaat voor ons bellen. Deze vrouw wil zo veel voor haar gasten doen. Gisteravond heeft ze ook voor ons een restaurant gereserveerd. Zo gezegd, zo gedaan. Karen belt en we kunnen om 14:30u uur een boottocht maken en ze is er zeker van dat we de reigers gaan zien. Omdat we dan nog in de ochtend zat tijd hebben besluiten we even langs een viewpoint te gaan waar je de Fox Glacier goed kunt zien.  Helaas stond de zon vol in ons gezicht te schijnen dus een foto maken wilde niet lukken.

DSC_0021

Hierna rijden we naar een ander punt waar een wandeling gaan maken. We zijn bijna 2 uur onderweg en hebben de Glacier goed kunnen zien.  We eten een simpele, snelle lunch in het dorp en rijden dan door naar Okarito voor de boottrip.  Karen heeft gelijk gekregen, we hebben de reiger gezien. ;-)

DSC_0060

DSC_0107DSC_0108DSC_0110

Even over 18:00u komen we aan bij onze B&B in Hokotika. We pakken uit de auto wat we nodig hebben en gaan een restaurant zoeken voor onze avondmaaltijd. Morgen staat een lange reisdag op het programma. We steken het eiland over naar de oostkant. Volgens de routeplanner zijn we zeker 6 uur aan het rijden. Vandaag maar op tijd naar bed.

Fijne dag  allemaal !!

1. Marjoke Meinema:
    10 februari 2020
    Gelukkig hebben jullie zon, veel rijplezier morgen. 😴
  2. Ted Bruijn:
    10 februari 2020
    Wat een mooie foto's weer!
  3. Ingrid:
    10 februari 2020
    Mooie foto's. Heb je geen filters en zonnekap voor je lens??
  4. Rima:
    10 februari 2020
    Geweldige foto's. Ik wist niet dat deze reiger bestond. Goede reis en veel plezier 🥰
  5. Thamara:
    Mooie foto’s!