Tussenstop richting huis

22 november 2022 - Haarlem, Nederland

Hallo allemaal,

We willen jullie nog even onze laatste dagen van de trip mee laten beleven, deze was namelijk met een tussenstop in Singapore. We hadden bedacht dat we de bagage in een locker/kluisje wilde opbergen op de luchthaven van Singapore, dit zou ons een hoop gesleep besparen om naar het hotel in Singapore te gaan. Dus wij de hoogstnoodzakelijke dingen (ondergoed, tandenborstel, kleding voor de vlucht naar Nederland) in de handbagage gedaan en op weg naar de luchthaven van Cairns gegaan. Bij het inchecken kregen wij een best wel positief bericht te horen, de bagage zou door de luchtvaartmaatschappij automatisch doorgezet worden naar de vlucht richting Schiphol. We hebben nog wel even voor de zekerheid gevraagd of we niet de bagage van de band af hoefde te halen, maar dit was niet het geval, dit scheelde ons dus weer om een kluisje o.i.d. te zoeken.

Aangekomen in Singapore, na 6 uur vliegen, hebben we een taxi naar het hotel genomen. De chauffeur was erg (onverstaanbaar) spraakzaam maar dat mocht de pret niet drukken. Hij had het prima naar zijn zin en zigzagde door het verkeer heen om ons naar de plaats van bestemming te brengen.

Ibis Hotel Singapore

Na het inchecken konden we eindelijk de kamer in....pasje in de gleuf en de lampen gingen aan. Er was alleen 1 maar....na het invoeren van het pasje was er een enorme bromtoon te horen, het leek wel een grote mug die door de kamer heen vloog. Maar goed, we waren te moe om daar verder nog iets mee te doen en zijn lekker in slaap gevallen. Ik (Martin) ben wel geregeld wakker geweest en irriteerde me mateloos aan het gebrom, alleen als ik dat pasje eruit zou halen hadden we geen stroom, en deed dus geen enkele lamp het meer.

Bij het wakker worden werden wij verbaasd door het slechte weer wat we zagen, de regen kwam met bakken uit de Singaporese hemel. Het zal ons toch niet gebeuren dat we die ene dag dat we in Singapore zijn als 2 verzopen katten daar moeten rondlopen!! Na het ontbijt zijn we even langs de receptie gegaan om te vragen of we de handbagage mochten stallen in de luggage room zodat wij met losse handjes Singapore konden verkennen. Dit was geen bezwaar, ik heb ook nog even mijn beklag gedaan over de grote mug (bromtoon) in de kamer en zo 2 uur later uitchecktijd erbij gekregen als compensatie (-;  In de hotelkamer hebben we een planning gemaakt wat we zouden gaan bezoeken in de stad. Ten eerste zouden we de hop on, op off tour gaan doen. Hierdoor kunnen we mooi zien waar we eruit kunnen en de dingen kunnen bekijken. Het is wel erg opvallend dat Singapore al behoorlijk in de Kerststemming is pfff.

In de hop on hop off busSingapore al in Christmas stemmingChristmas

Ook is er erg veel hoogbouw te "bewonderen", je moet er wel van houden om dat te zien, wij vinden het eerlijk gezegd niet echt ons ding.

Hoogbouw genoeg20221119_16233120221119_16222520221119_16221720221119_134347

De hop on, hop off tour bestaat daar uit twee lijnen, de rode en de gele lijn, dus we konden verschillende delen van de stad bekijken. We zijn het eerste uitgestapt bij de Botanische tuinen. Dit is een mooi park waar verschillende bloemen, planten en bomen te bewonderen zijn.

Botanische tuinenBotanische tuinenBotanische tuinenBotanische tuinenBotanische tuinen

Tussendoor even geluncht, een lekkere pannenkoekje, dachten wij. Het waren kleine pannenkoekjes op elkaar gestapeld, het was wel erg lekker, al houdt Suus in principe niet van pannenkoeken.....

Even lunchen met een pannenkoekje

Na de lunch zijn we het park verder gaan verkennen, en daarna weer richting de halte van de hop on, hop off bus gelopen. Het plan was om naar de Gardens by the Bay te gaan. Hier zie je het Marina Bay Sands hotel van heel dichtbij.

Op dit hotel is een z.g "boot" gebouwd, erg indrukwekkend om te zien.

Marina Bay Sands

In Gardens by the Bay staan ook iets van super bomen, hier kan je met de lift omhoog en via een looppad van de ene boom naar de andere wandelen, doodeng als je hoogtevrees hebt (ikkes dus).

Gardens by the Bay20221119_17344120221119_17431120221119_173706

Na de hoogte wandeling zijn we wat gaan drinken, terwijl we een drankje aan het doen waren kwamen we erachter dat het al na 18.00 uur was.....Terwijl de laatste hop on, hop off bus voor 18.00uur zijn laatste rondje zou gaan doen. We zijn dus vanaf Gardens by the Bay naar het hotel gelopen, dit was een loopje van +- 45 minuten, met behulp van google maps zijn we die kant opgegaan.

20221119_19070620221119_190659In het donker gaat de stad er wel heel anders uit zien!!

Aangekomen in het hotel kwam ik erachter dat het afgiftebewijs van de handbagage niet meer in mijn telefoonhoesje zat, dus met handen en voeten gebaar de mensen van de receptie duidelijk gemaakt dat de betreffende handbagage van ons was en wij deze graag terug wilden hebben, dit was gelukkig geen bezwaar toen we de paspoorten lieten zien. Het personeel van het hotel heeft voor ons een taxi geregeld naar de luchthaven, omdat we al ingecheckt waren en de instapkaarten in ons bezit hadden konden we zo doorlopen richting de security.

We zijn om 23.55uur (Singapore tijd) opgestegen en in de lucht ons horloge 7 uur teruggezet. Onderweg hebben we nog een beetje last van turbulentie gehad maar verder is de vlucht rustig verlopen, om 06.45 uur zijn we op Schiphol geland. Bij aankomst was de bagage vrij snel van de banden afgehaald, bij de douane werden we nog even aangesproken en mocht onze bagage door de scan, hier ging ook alles prima. Buiten aangekomen kwam de bus aanrijden waar we gelijk in konden stappen en naar huis zijn gegaan.

Beste volgers....... al met al was dit een reis die we niet zo snel zullen vergeten. Het links rijden was even wennen maar snel onder de knie. We hebben veel gezien en veel kilometers gemaakt, heel erg mooi weer gehad, familie ontmoet wat ook erg bijzonder was omdat deze tante (Aaf) toch al 92 is en dat dit wel eens de laatste keer zou zijn dat we haar hebben kunnen zien.

Iedereen bedankt voor het "mee reizen" en de mooie reacties.

Tot de volgende reis,

Groetjes,

Martin en Susan

1. Hetty:
    22 november 2022
    Welkom thuis. Op naar de volgende reis.
  2. Martin en Susan:
    Ja leuk Hetty!
  3. Marjoke Meinema:
    22 november 2022
    Fijn dat alles goed is afgelopen. Welkom terug.
  4. Ted Bruijn:
    22 november 2022
    Wat een bijzonder 'toetje'. Mooie foto's.
    (En leuke jurk Susan; staat je goed! )
    Het was me weer een eer om mee te reizen.
    (Australië en Nieuw-Zeeland staan bij ons (gecombineerd, scheelt een vlucht) op de planning...)
  5. Astrid:
    22 november 2022
    Welkom thuis, genoten om mee te reizen op jullie verhalen. Thanks 👍👌
  6. Yvonne Oud:
    22 november 2022
    Geweldig, suus en Martin! Wát een geweldige reis! Welkom thuis!