Taupo

18 februari 2020 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Gelukkig hebben we nog goed geslapen, vandaag gaan we richting Taupo. Het is een rit van ongeveer 3 1/2 uur. Onderweg willen we nog even gaan kijken bij de vulkanen. Eerst gaan we ontbijten en nemen we afscheid van mijn nicht. Tranen vloeien, wat ben ik blij dat ik haar ontmoet heb. Wat een vreselijk leuk, bijzonder mens. Ik heb haar in mijn Nederlandse hart gesloten.

Nooit gedacht dat je met iemand die je  60 jaar nooit gekend hebt zo iets moois kan krijgen.  We gaan op pad, eerst maar weer tanken want gisteren hebben we aardig wat benzine verbruikt. Prijzen verschillen hier ook, maar het is goedkoper dan in Nederland. We maken een stop in de buurt van de vulkaan, Mount Ruapenu. Er hang een dik wolkendek omheen, dus we rijden weer snel verder.

Iets te vroeg komen we bij de B&B aan, maar we mogen de kamer in. Hierna gaan we een drankje doen bij een cafe restaurant iets verderop. We willen eigenlijk naar het meer om naar de Maori Rocks te gaan kijken, maar van onze gastvrouw horen we dat die alleen vanaf het water te zien zijn. Er ligt een folder van een boottocht die er langs gaat, dus we besluiten om die toer te gaan boeken. Morgen om 10:30u gaat we weer bootje varen.

Ingrid had verteld dat haar vader in Taupo gewoond heeft, hij ligt hier ook begraven. We gaan een kijkje nemen bij zijn graf. Wel vreemd, ik heb hier minder mee dan dat ik bij het graf van mijn tante stond zondag. Zijn naam staat ook nog verkeerd op de grafsteen. Waarschijnlijk wist zijn toenmalige partner niet hoe je die schrijven moest. Bizar..... Staat voor altijd verkeerd vereeuwigd. We hebben nog even tijd om naar de Huka Falls te rijden. Dit is echt een fantastisch fenomeen. Het geluid alleen al is zo gaaf. Het ziet er niet echt als een waterval uit, maar we vinden het door de kracht die er van uit gaat mooier dan de watervallen die we afgelopen week gezien hebben.

DSC_0019DSC_0024DSC_0041

We rijden gelijk door om een hapje te eten.

We eten hier alleen een hoofdgerecht, zijn blij dat we het op krijgen. Je bestelt hier een biefstuk/steak en die is gewoon 250 - 300 gr, of je bestelt een kipschnitzel en krijgt er 2.  Het is wel allemaal erg lekker, maar toch een beetje oppassen......

Om een uur of 19:30u zijn we terug in de B&B, tijd genoeg nog om even verslagen bij te werken. Martin gaat nog een film kijken en ik denk dat ik maar vroeg mijn ogen sluit. Hoop dat we deze nacht helemaal door kunnen slapen.

Ik moet er af en toe nog even aan denken dat het tijdverschil 12 uur is. Soms stuur ik op voor jullie onmogelijke tijden een berichtje. Hoop dat jullie er door heen slapen. hahahaha

Voor nu werkze wij gaan zo de nacht in... Daaag

1. Marjoke Meinema:
    18 februari 2020
    Weer een leuke dag gehad dus, vlees houden ze van die kiwi's. Wacht maar tot je bij Ellis bent🤣
  2. Martin en Susan:
    18 februari 2020
    Hey Marjoke, ik neem mijn eigen koe mee :-)
  3. Marjoke Meinema:
    Ze hebben schapen!
  4. Rima:
    18 februari 2020
    Wat leuk weer allemaal. Dat is in Dld ook zo. Krijg je ook altijd 2 schnitzels. Ik hoor je poepjes niet. Staat s nachts uit. Veel plezier op de boot.