Nepal. reisdag 21 Kathmandu

14 augustus 2019 - Kathmandu, Nepal

04:45u WAKE-UP-CALL !!!

Gaat het dan toch gebeuren vandaag? Gaan we vliegen?? Om 5:15u staan er ontbijtpakketten klaar in de lobby, we worden om 5:30u opgehaald met een busje. Bij het vliegveld aangekomen krijgen we onze boardingpass en moet onze handbagage door de security.

WE GAAN!! We lopen naar de gate en eten ons ontbijt. Even voor half 7 mogen we boarden. Ik vind het best nog een groot vliegtuig. Zelfs stewardessen gaan aan board. We zijn met 32 personen en zitten allemaal bij het raam.  We krijgen een folder van de Himalaya. Om 06:45 uur kiezen we het luchtruim.  De stewardess komt langs met een schaal snoepjes. Lekker sabbelen voor het stijgen. Na een kwartiertje komt ze weer langs en wijst ons op de folder welke berg we nu zien. Martin en ik zitten aan de linkerzijde van het vliegtuig en hebben zicht op het gebergte. Op de terug weg zien diegene die rechts zitten de bergen. We mogen ook allemaal even in de cockpit komen kijken.  Als ik in de cockpit ben wijst de piloot welke berg de Mount Everest is. Even een plaatje schieten!. Dan ook maar een van het bedieningspaneel voor achtergrondfoto.

DSC01060DSC01066DSC01075

Wat een belevenis. Na een uur landden we weer op de luchthaven. Bij het verlaten van het vliegtuig krijgen we nog een soort oorkonde.  We worden weer netjes naar het hotel gebracht waar we ook nog wat kunnen ontbijten. Ik neem een kop thee en een chocoladecakeje. Om 09:00u vertrekken we naar het schitterende stadje Bhaktapur. Deze stad is in 2015 hevig getroffen door een aardbeving. De restauratie is nog in volle gang. We wandelen door de straatjes en lunchen ook in dit stadje.

DSC01094DSC01095DSC01112DSC01132

Om ongeveer 15:00u rijden we naar het hotel terug. Wij worden afgezet bij een shoppingmall. Martin heeft zijn zinnen gezet op soeplepels. Hij heeft ze tijdens de diners ontdekt en wil ze ook.  We vinden ze, tenminste Martin zegt dat ze het zijn, ik twijfel nog maar we nemen ze mee.

Het zit er op !!

Over een half uurtje ons laatste diner in Nepal. Laatste spullen in de koffer, slapen en morgen weer vroeg op.

नेपालबाट बधाई छ

1. Wilma:
    14 augustus 2019
    Zo wat veel moois nog de laatste dag daar
    Een goede veilige reis gewenst ... zonder veel oponthoud

Ik ga je verhalen missen
  2. Marjoke Meinema:
    14 augustus 2019
    Leuk om mee te maken! Een goeie reis terug(duurt wel wat langer dan 1 uur😜) 😘
  3. Ted Bruijn:
    16 augustus 2019
    Wat leven we toch in een bijzondere wereld en wat een voorrecht om daar stukken van te kunnen zien! Heel fijn om met jullie te kunnen meereizen! We komen graag de verhalen nog meer in detail én beeld van jullie persoonlijk te horen!