Nepal, reisdag 18. Pokhara

12 augustus 2019 - Pokhara, Nepal

We zijn vroeg uit de veren. Vandaag konden we kiezen voor een optionele excursie, een wandeltocht van 5 uur. Wij doen dit niet, hebben geen goede schoenen mee. Gisteren hebben we besloten om een helikoptervlucht te gaan maken. Om 07:00 u verwachten we een telefoontje vanaf de luchthaven hoe het weer is.  De man belt en vertelt dat het weer niet goed is, hij wil het nog even afwachten en zal ons later informeren. We moeten nog een uur geduld hebben.

Wachten duurt lang.............

Om 08:00 u worden we weer gebeld. Het weer op het basecamp op 4,5 km is slecht, regen en bewolking. Alle vluchten voor vandaag worden gecanceld. Helaas, maar het is niet anders. We besluiten om even te gaan zwemmen, het is nu super rustig. Na de lunch struinen we nog even met 4 andere gasten de winkels af. Ik ben op zoek naar een Nepalese krant voor een achtergrond in mijn fotoboek. Ik vraag hiernaar bij een boekwinkel en zij geven mij een Engelse krant. Hallo ik ben hier toch in Nepal ! Ik ga verder zoeken. Bij de volgende boekwinkel zie ik gelijk bij binnenkomst wat kranten achter een elastiekje staan. Ja beet !  Het is een A3 dubbelgevouwen, maar wel in het Nepalese schrift. Ik ga afrekenen. NPR 5 ( € 0,04) Ik vind het bijna genant om af te rekenen. Verderop koop ik nog iets voor mijn vriendin. Ik vertel niet wat, want zij leest dit verslag ook. Voor mijzelf een pennenetui, handig voor onze volgende reis. Terwijl we terug lopen naar het hotel zien we een oud vrouwtje lopen. We fotograferen haar en belonen haar met een paar cent.  Even verderop dwarrelt er geld uit de lucht en zien we dat er van een balkon geld wordt gegooid voor het vrouwtje. Die komt de dag wel weer door.

IMG_20190811_140922651_HDR

Om 15:00 u gaan we een boottripje maken op het Phewameer. Dit ligt op loopafstand van het hotel. We zitten op een houten bankje, niet erg comfortabel. We moeten zwemvesten aan. Wel komisch, de Nepalesen kunnen volgens Angelique niet zwemmen en die staan achter op de boot om ons over het meer te roeien zonder zwemvest.

IMG-20190811-WA0016

Na een klein uurtje stappen we weer aan wal. We lopen even langs het hotel om Roepies te halen want ik wil nog een bordje voor op de wc kopen. Deze heb ik gisteren ergens zien liggen.   Zo gezegd, zo gedaan en we lopen nog even de andere kant van de winkelstraat in. We dineren in een leuk restaurant met uitzicht op het meer. De dag is weer om voor ons. Morgen vertrekken voor de laatste etappe.

Tot morgen.

1. Marjoke Meinema:
    12 augustus 2019
    Jammer dat het vliegen niet doorging, maar jullie hadden toch weer een fijne/rustige dag. 😍
  2. Wilma:
    12 augustus 2019
    Super leuk jullie verslagen
    Soms is het net of ik erbij ben