Nepa, reisdag 19. Pokhara-Kathmandu

12 augustus 2019 - Kathmandu, Nepal

De laatste etappe van onze reis is aangebroken. Om 07:30 u vertrekken we naar Kathmandu.  We drinken rond 10:00 u weer een cappuccino op dezelfde plek als toen we naar Pokhara reden.  Smaakte weer prima. Als we weer verder gaan vertelt Robin een stukje familie geschiedenis. Best leuk om te horen.  Na een uur rijden stoppen we even bij een hangbrug. Wie wil mag er even over heen wandelen, maar niet stampen zegt Angelique. De meesten lopen er voorzichtig over heen. Ik ga tot de helft en loop weer terug.  Vanaf de overkant komen kleine kinderen hard over de brug rennen. Die durven wel, zijn het gewend.

DSC00938

Wij lunchen onderweg nog en rijden door naar de hoofdstad Kathmandu. We moeten een 1495m hoge berg over, het is er erg druk en smal. De chauffeur is het vast wel gewend, want hij brengt ons veilig naar de andere kant van het gebergte. Voor ons ligt Kathmandu, wat een drukke stad zeg.  We zien hier eigenlijk niets van de overstromingen en aardverschuivingen van een paar weken geleden. Misschien is dat iets verder. In de bus krijgen we te horen dat we woensdagmorgen met een klein vliegtuigje misschien een rondvlucht kunnen maken van een uur. Bij het hotel aangekomen gaan we gelijk informeren. Woensdagmorgen om 05:30u worden we opgehaald. Goed alternatief voor de gemiste helikoptervlucht. Deze vlucht is goedkoper en langer. Misschien hebben we geluk. Jullie gaan het lezen ;-)

Martin en ik willen een stukje lopen. Wat een chaos, op de hoek van de straat staan 4 man het verkeer te regelen. Als je een teken krijgt dat je mag oversteken, en je bent op de helft komt van een andere kant weer een bulk verkeer aan rijden.

Na een kwartier lopen ben ik er klaar mee. Wat een hectiek. We lopen terug naar het hotel en nemen in de tuin van het zwembad een kop koffie.  We eten in het hotel. Na het diner vertrekken we naar de kamer. Ik ga douchen en mijn verslagen bijwerken.  Morgen mogen we uitslapen ! We gaan om 08:00 u op pad.

Wordt vervolgd.

1. Marjoke Meinema:
    12 augustus 2019
    Welterusten😍
  2. Ted Bruijn:
    13 augustus 2019
    Misschien ligt het aan mij, maar de verslagen uit Nepal klinken veel ontspannener!
    Wij zijn tot donderdag offline. Ik hoop dat het vliegen doorgaat!
    Tot donderdag!