Laatste stop Zuider Eiland

13 februari 2020 - Picton, Nieuw-Zeeland

Gisteren even geen zin meer om iets te schrijven. Sorry Sanne !!

Vanmorgen lekker ontbijt genoten. Met KAAS !!, dat hebben we hier nog niet eerder gekregen. Het ontbijt bestaat hier uit toast, yoghurt, jam, koffie en thee. Vaak mochten we ook kiezen of we een ei wilde. Scambled, sunnysite up of fried.

Niets mis mee hoor, maar niet zo als thuis.  's lands wijs, 's lands eer toch!?

We zijn gisteren aangekomen via een mooie kustroute in Picton. Onderweg weer even gestopt bij de huilers. Ze zien zo lief, en klein. Ik zou er op een stoeltje kunnen gaan zitten en me prima vermaken. Even verderop nog een koffiestop met uitzicht op zee. Leuke accomodatie. Er wordt onderweg veel aan de weg getimmerd. Dit zijn nog naweeën van de aardbeving van enkele jaren geleden. Onderweg komen we zulte mooie trucks tegen, maar telkens te laat om een foto te schieten. Ik heb mijn telefoon op een gegeven moment maar bij de hand gehouden, maar dan nog............

20200213_12202520200213_095542

Onderweg door Blenheim even bij de specsavers langs (Weer sorry Sanne), gelukkig was alleen het schroefje van mijn bril los. Ik heb weer een goede kijk op Nieuw Zeeland.

We komen te vroeg aan bij de B&B, maken kennis met de gastheer en vrouw en gaan het dorp verkennen.  Dit is eigenlijk de eerste keer dat we in de bewoonde wereld verblijven. We wandelen een half uur naar beneden naar de haven, en gaan op onderzoek uit waar de zaterdag de auto in moeten leveren, en vanwaar de ferry vertrekt.

Ook zoeken we naar de check in voor onze boottrip door Marlborough Sounds. Officieel: Queen Charlotte Sound Mail Boat Cruise .

Een  tocht van 4-4 1/2 uur, met een korte stop van 15 minuten bij Ship Cove, waar een monument staat van Captain James Cook.

DSC_0008

We hebben heel wat kilometers gemaakt, de teller staat nu op 2326 kilometer. We bedenken dat het misschien leuk is om te kijken of onze volgers een gok willen doen naar het aantal kilometers wat we totaal gereden hebben bij het inleveren van de auto in Auckland.

Wij gaan op zoek naar een leuk, gek of nutteloos souvenirtje voor diegene die het er dichtstbij zit.

We zijn benieuwd wie een gok waagt.

Vanavond zal ik kijken of ik iets over onze boottrip zal plaatsen, anders tot op het Noorder Eiland....

1. Ronnieboy:
    13 februari 2020
    Als de teller nu al op 2326 is dan 3300. Streep vorige maar door. kon ik niet verwijderen 😁