Kilometers vreten.

9 februari 2020 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

We schuiven voor het ontbijt aan bij een moeder en dochter uit Australië. Er is nog een grote tafel vrij voor 10 personen, maar we vinden dit ook gezellig en vragen gelijk ook : Where are you come from?" We zitten lekker te babbelen, de dochter vraagt of we haar emailadres willen voor als we nog eens besluiten om naar Australië te gaan. Dan kan ze ons van tips voorzien.

Dit is toch het leuke van een B&B, hoewel dit  logeeradres eigenlijk de minst leuke is van die we gehad hebben. Het had ook de naam lodge. Schijnt toch anders te zijn dan B&B. We geven de sleutel af bij de receptie en gaan weer op rit.

Onze bestemming voor vandaag is Fox Glacier. Onderweg maken we nog een aantal fotostops.

DSC_0002 DSC_0005DSC_0006DSC_0010DSC_0020DSC_0023DSC_0027DSC_0030

Bij de Blue Pools maken we een kleine wandeling van 30 minuten. Dit was echt zeer de moeite waard. Nog stops bij de Fantail fall en Thunder Creek Fall, en dan door naar Haast waar we willen lunchen, waarna we doorrijden naar onze volgende B&B. Hier worden we hartelijk ontvangen door Karen. Zij legt via een plattegrond uit wat we kunnen doen in de buurt, en hoeveel tijd het in beslag neemt. Ik wil heel graag naar Lake Matheson. Het wordt ook wel Spiegelmeer genoemd. Karen adviseert ons om tussen 20:00u en 21:30u het meer rond te wandelen, of morgenvroeg. Dat schijnt het het mooist te zijn. Ze zegt er wel bij, jullie moeten beslissen.

We besluiten om bij het meer te gaan eten vanavond, en daarna de wandeling te doen.  Als ik dan nog zin heb, zal ik dit verslag uitbreiden ander lezen jullie morgen wel hoe het was.

1. Ted Bruijn:
    9 februari 2020
    Hè, ik verheug me iedere dag op jullie reisverslag!
    Prachtige beelden zeg! Is Fox Glacier de naam van een stad(je)? Of zijn jullie ook bij de gletsjer zelf geweest? Op de laatste foto soms?
    Ben ook benieuwd naar jullie avondwandeling! Hoe is het dat eigenlijk met licht en donker? Hoe laat wordt het donker 's avonds?
    Ik ga zo maar eens mijn bed uit; ga de storm trotseren, naar Voorhout om twee Eastpak reistassen op te halen. Dan kan er een IKEA tas naar Sanne en Donny (ik vind het toch fijner om van boven in een tas te kunnen grutten).
    Jullie lekker slapen! 👋🏻
  2. Martin en Susan:
    9 februari 2020
    Hey Ted, Fox Glacier is in dit geval de naam van het stadje. Maar er is ook een gletsjer die zo heet. We zijn niet bij de gletsjer geweest, die hebben we in IJsland al gezien...En het is hier net als thuis, gewoon rond 21.30uur donker...en 's morgens rond 06.30uur weer licht...😉
  3. Edwin en Carla:
    9 februari 2020
    En weer een leuk verslag met mooie foto's. Grappig om te zien dat jullie bij Wanaka exact dezelfde foto hebben gemaakt bij het meer als wij destijds.
    Lake Matheson is ook prachtig. Jullie genieten in ieder geval volop!
  4. Marjoke Meinema:
    Dus de volgende reis gaat naar Australië!! Weer een mooie dag gehad. 😍
  5. Hetty:
    9 februari 2020
    Ziet er mooi uit. Misschien gaan wij wel volgend jaar.
  6. Rima:
    9 februari 2020
    Weer zo'n mooie trip. En wat een mooie foto's
    Wij genieten van de storm Ciara 🤣🤣🤣🤣