India dag 9, Orchha-Khajuraho

6 augustus 2019 - Khajuraho, India

Om 08:00 u vertrekken we naar Khajuraho. Van infrastructuur hebben ze hier niet gehoord. We komen stukken weg tegen, dan een paar honderd meter zand, dan weer een stuk beton...... of het geheel straks aan elkaar sluit? God zal het weten.

Of je ziet een stuk weg dat eindigt voor een boom, dan kan je niet meer verder........ bizar........ dat hebben we onderweg heel veel gezien. Ik word onderhand wel gek van het getoeter in de dorpen. Het houdt maar niet op.

Onderweg naar Khajuraho komen we nog steeds pelgrims tegen die naar de Ganges gaan om water te halen, een klein kannetje, ik denk dat het hooguit om 1 liter gaat.  Na ongeveer 2 1/2 uur rijden maken we een stop bij een paleis van een Marahadja, hij woont er nog steeds. Na de thee krijgen we nog een "optreden" van een lokale artiest. Was erg leuk.

P8020424P8020435P8020428P8020437

De verdere planning van vandaag wordt gewisseld met die van morgen in verband met de warmte. Als we bij het hotel aankomen zetten we de bagage op de kamer en gaan eerst lunchen. Hierna hebben we even rust, we worden om 16:30 in de lobby verwacht voor een fietstocht naar een nabijgelegen dorpje.

De fietsen staan klaar bij het hotel als we verzamelen. Passen en meten, nog banden oppompen, zadels verstellen en proefrijden op het parkeerterrein. Er zouden 3 begeleiders mee gaan voor als we pech zouden krijgen. Er werd gezegd als je pech krijgt zet je je fiets aan de kant en kan je achter op een motor verder. Na 400 meter was het al zo ver, ketting van een fiets gelopen van een medereiziger.  Fiets aan de kant, achter op een motor en weg was ze. En ook echt weg, want later bleek dat die motorrijder niet bij ons hoorde. Er was ook maar 1 begeleider, die is even van ons weg gereden om de dame in kwestie terug te halen. Heel verhaal bla bla bla.

Aangekomen in het dorp van de fiets af voor een kleine rondwandeling. Gek werd je daar van de schreeuwende kinderen !!

Martin is nog even een huisje in geweest om te zien hoe men daar woont.

P8020469P8020480P8020487P8020490

P8020497P8020498

We stappen weer op de fiets en moeten flink doortrappen, want we moeten voor donker terug zijn. De fietsen hebben geen verlichting! Het is al aardig aan het schemeren als we bij het hotel aan komen.

We verblijven hier 2 nachten en laten gelijk maar wat kleding wassen, redden we het wel tot het einde van de vakantie.

Op naar een nieuwe dag, dag!

1. Marjoke Meinema:
    6 augustus 2019
    Wow, jullie maken wat mee!
  2. Ted Bruijn:
    6 augustus 2019
    Oh, gelukkig geen homestay overnachting...