India, dag 2 Delhi

31 juli 2019 - Delhi, India

We zijn in Dehli aangekomen. Het is 05:20 l.t. (Nederlandse tijd - 3 1/2 uur). Zelfs de bagage heeft het op tijd gered.....  nou ja 1 koffer wordt vermist, maar die van ons zijn er. We rijden eerst naar ons hotel waar we mogen ontbijten en even kunnen rusten. Nou dat slaapje hebben we gedaan. ;-) Om 12:00 uur verzamelen we in de lobby voor een bezoek aan de Qutub Minar, ook wel overwinningstoren genoemd. Deze toren is met 73 meter de hoogste van India.  De toren zelf is gesloten na een ongeluk waarbij 37 schoolkinderen omkwamen. Op hetzelfde complex vinden we ook de ijzeren pilaar die nooit roest, en de resten van een moskee. Plotseling trekt de hemel open en een wolkbreuk volgt. We schuilen tot de bui voorbij is en kijken nog wat rond.

DSC00083 DSC00074 DSC00078 P7260012

Na het bezoek aan de Qutub Minar toren maken we nog een rit door New Dehli. We rijden langs het presidentiële Paleis, het Parliament House en de India Gate. Helaas konden we alleen een korte stop maken bij de India Gate. We moesten vanuit de bus een foto maken.

P7260038

Na een lange vermoeiende dag sluiten we de deur van onze hotelkamer achter ons, we gaan slapen.

1. Marjoke Meinema:
    31 juli 2019