Bootje varen

13 november 2022 - Townsville, Australië

Vandaag gingen we bootje varen. Dat mag eigenlijk op onze vakanties niet ontbreken. We hebben de ferry naar Magnetic Island genomen.

DSC_0536 DSC_0543

Bij de terminal op Magnetic Island staat een paal met wegwijzers, we zagen dat we  in alle steden die op de wegwijzers staan geweest zijn.  We moesten er eigenlijk wel een beetje om lachten.  Magnetic Island staat er om bekend dat er koala's in het wild leven.  Maar dan moet je heel goed zoeken en geluk hebben. Dat staat dan nergens beschreven.

We hebben een auto gehuurd op het eiland en zijn naar het Forst Park gereden, daar moeten ze zitten.

Aan het begin van het park stond een prachtig kunstwerk, daar heb ik dan weer een zwak voor.

DSC_0548

We hebben er 2 uur rond gewandeld en aan iedere tegenligger (wandelaar) gevraagd of ze koala's hebben gezien.  En ja hoor, wij hebben ook geluk gehad, maar liefst 2  koala's gezien, een mama met jong.

IMG-20221113-WA0006

Er zouden er nog meer te zien zijn, maar wij hebben ze niet ontdekt. Op de terugweg zagen we ook de moeder met kind niet meer. Ze gaan natuurlijk ook niet op de toeristen zitten wachten.

We hebben lekker op het eiland geluncht en Martin heeft nog even een duik in zee genomen. Ze hebben er een stuk afgezet waar het veilig zwemmen is.

DSC_0558

Teruggekomen in Townsville nog even lekker naar het zwembad geweest om af te koelen en we gaan plannen maken voor morgen.

Fijne dag!

1. Marjoke Meinema:
    13 november 2022
    Kunstwerk is mooi, maar de echte zijn mooier.🐨
  2. Astrid:
    13 november 2022
    Wat heerlijk, een mooie baai hoor 👌
  3. Ted Bruijn:
    13 november 2022
    Mooie bestemming! En erg leuk kunstwerk, ja. Die steen als neus!
    Ziet er uit als een heerlijke vakantiedag zonder (ver) te hoeven rijden!
  4. Wilma:
    Gaaf hoor