Auckland

24 februari 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we naar Auckland voor iets heel bijzonders. Martin gaat vliegen in de flightsimulator. Een Cadeautje van Paul en Ellis.  We rijden naar Devonport en nemen het pontje naar Auckland centrum. We hebben mooi zicht op de skyline.

DSC_0003

Aankomen bij Flyajet volgt eerst een stukje theorie en dan mogen we de cockpit in. Paul en ik nemen plaats op de "achterbank", wel zo veilig. hahaha. Het zag er allemaal wel spectaculair uit. Je krijgt meer bewondering voor de piloot als je al die knopjes ziet. We "vliegen" een  stuk boven Auckland en maken 2x een doorstart. Als bonus mag Martin ook nog op Schiphol landen. Paul en ik hebben ook zicht op een beeldscherm zodat we het vliegtuig van achteren kunnen zien. Dan zie je echt hoe hij vliegt, en zie je dus dat we bijna verticaal hangen. Gelukkig is het een simulator die niet beweegt, anders hadden we toch wel misselijk geworden. Na afloopt vertelt Martin dat hij het best spannend vond, dat het zo echt is. Het zweet stond op zijn rug.  We zijn er zonder kleerscheuren afgekomen. Het diploma wordt overhandigd en we gaan weer op  pad. We wandelen door het centrum van Auckland. Even op de foto voor de beroemde skytower. Vanaf deze toren wordt elk jaar met vuurwerk het nieuwe jaar ingeluid. Als we eind van het jaar de beelden op tv zien kunnen we zeggen; "Daar hebben wij gelopen".

We gaan weer met het pontje terug naar Devonport waar we even lunchen, en wandelen dan op ons gemak naar de auto. Devonport is een aardige stad met veel panden gebouwd in victoriaanse stijl.

DSC_0019DSC_0021DSC_0032DSC_0042

Al met al zijn we toch een paar uur zoet geweest. Vanavond gaan we nog als afscheid uit eten.

Nog een wijntje en een filmpje en dan wordt het tijd om te gaan slapen.

1. Marcel:
    24 februari 2020
    Hele mooie verhalen, hebben er weer van genoten. Helaas is het einde in zicht, alvast een hele fijne terug reis.
  2. Marjoke Meinema:
    24 februari 2020
    Dat was een "spannend" uitje, hoop dat jullie goed geslapen hebben, op naar het echte vliegtuig. Goeie reis😘 mag ik het vluchtnummer? (kan ik het in de gaten houden)
  3. Nico Ottevanger:
    24 februari 2020
    Lijkt mij ook wel gaaf om in zo een simulator te zitten, nou het was mooi om jullie reis mee te beleven en nu komt er toch echt een einde aan, alvast een fijne reis terug ook van ons mamsje. Latersssssss
  4. Rima:
    25 februari 2020
    Spannend hoor die simulator.
  5. George:
    25 februari 2020
    Als je terug bent, moet je maar eens met mij mee vliegen.. Dan kan je echt een vliegtuig besturen ..
    Een flightsim is natuurlijk ook al erg leuk..
    Xx